1 vecka sedan förlossingen!

Kvällen den 5 Okt så började jag få lite värkar vid 22.00 som blev allt jobbigare, Joel och Oliver låg och sov och jag försökte tänka på annat.
Trodde det var falskt alarm bara så jag kämpade på.
Men sedan vid 23.50 så kändes det jätte jobbigt, men ville ändå inte åka in.
Joel vaknade och bad mig ringa förlossningen för att få komma in.
Jag ringde och Joels mamma åkte hit för att vara med Oliver under tiden.

Dom på förlossningen tyckte att jag kunde avvakta en stund då värkarna kom mellan 2-4 min.
Men frågade om jag ändå kände att jag ville åka in och kolla!
Jag sa att jag ville komma såklart.

När jag klev ur sängen och skulle ta mig upp för trappen så kom värkarna väldigt ofta och dom var väldigt kraftiga.

Och för att ta mig upp från entren till förlossningen var verkligen super kämpigt.

Vi blev inskrivna 00.20.
Och då kollade våran barnmorska hur öppen jag var och det var ett resultat på 3 cm.
Så hon sa att det lika gärna kunde vara faskt alarm, men hon tyckte att jag skulle ta mig ett bad.

Lustgasen vägrade jag precis som med Oliver.

Satt mig i deras badkar och började bada.
Joel sprutade varmt vatten på mig.
Efter ca 30 min så ville jag ha kallt vatten.
Kände efter ca 60 min att det vart riktigt kämpigt, dom kom in för att förbereda en eda.
Fick nålen i armen sedan skulle jag vänta in läkare.
Men redan efter ca 5 min så gled jag ner i badkaret på knä och kände kraftiga krystvärkar.

Joel skyndade sig på larm knappen.
In kom barnmorsakan och en sköterska fort efter.
Dom fick inte ut vattnet ur badkaret , vilket resulterar med att dom inte kan öppna dörren.
Så dom tänkte lyfta ur mig.
Men dom lyckades till slut :)

La mig i sängen och då var jag öppen 7 cm.
Då tog dom hål på hinorna och redan 3 min efteråt så var jag öppen 10 cm.
Fick börja krysta 02.34 och ut kom en pojke kl 02.39.

En snabb förlossning och väldigt intensiv.
Och helt utan smärtlindrande.

Häftigt att fått uppleva en förlossning med smärtlindring och en utan :)

Efter 6 tim så valde vi att åka hem!

Och idag är våran prins redan 1 vecka gammal.







Kommentarer
Postat av: ruby milo och lova

Så grattis :-):-) namn??

2011-10-13 @ 10:47:11
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: Mari

Grattis!

2011-10-13 @ 21:30:07
URL: http://mixan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0