Våra år tillsammans!

Jag och Joel hade pratat med varandra i några år men det blev aldrig av att vi träffades något.
Han flyttade till Stockholm men vi hade fortfarande kontakt, vi bestämde att vi skulle träffas när han kom hit till Sundsvall men det blev aldrig så. Men han hämtade mig hos min syster i stan en gång och skjutsade hem mig och det var första gången vi sågs !
Nyår 2005 så träffades vi och efter denna kväll så vart allt helt underbart, jag hade verkligen träffat världens finaste kille.
Vi fick ha ett distansförhållande i 8 mån men han kom hit nästan varje helg och jag kom till honom så det funkade jätte bra ! Efter 6 mån så skaffade vi våran lilla hund Thea tillsammans och det är något vi absolut inte ångrat 1 sec.
Efter dessa 8 mån så flyttade Joel hem till mig och där bodde vi i 3 mån sedan flyttade vi till en gemensam 2a på Södermalm.
Vi trivdes inte så bra så det slutade med att vi köpte en radhuslägenhet i Granloholm 8 mån senare och där trivdes vi verkligen toppen bra. 14/2-07 så förlovade vi oss .
Den 23 April 2008 så får vi reda på att vi väntar en liten bebis som beräknades komma den 27 Dec 2008 vi vart verkligen överlyckliga.
Vi börjar söka ett större boende och kollar in en massa villor men vi hittar inget som vi gillar sedan så ville vi vara kvar i Granloholm. Joel ringer till mig och berättar att han har hittat ett radhus i Granloholm som skulle passa oss bra så vi bestämmer oss för att kolla på det.
Efter denna visning så känner vi att här kommer vi att trivas med våran lilla familj så vi bestämmer oss för att lägga bud på det, vi väntar och väntar för att få veta om vi fått radhuset och vi fick det :)
Den 5 Dec 2008 så fick vi flytta in och allt gick toppen bra. Dagen jag bestämmer mig för att fixa till vardagsrummet trotts magen så går vattnet sedan på natten den 17 Dec. Och den 18 Dec så kommer våran älskade son.

Jag är verkligen lyckligt lottad, jag har fått världens underbaraste sambo, världens underbaraste son och hund.
Vi valde efternamnet Pettersson till Oliver då vi hade tänkt att gifta oss framöver. Och den dagen längtar jag verkligen till när den nu blir :)

Jag älskar dig Lars Joel Pettersson.


Kommentarer
Postat av: sofia :)

Ni är verkligen så fina tillsammans gumman . :) kram /sofia

2009-01-03 @ 18:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0