Det kunde väl inte bli sämre?

Jag älskar verkligen julen men denna jul var inte alls rolig.
Trots att jag har mitt älskade hjärta på över 1 år så var det inte roligt.

Dagen började med att man gjorde sig iordning och när man sedan är klar och ska börja med Oliver så bestämmer sig fröken röd för att komma vilket slutar med röda strumpbyxor som ska vara vita från början.
Ja då får man hitta något annat såklart.
Vi öppnade lite julklappar hemma och Oliver vart nog glad.
Sedan så åkte vi för att lämna 2 blommor på vägen innan vi skulle till mamma, då får jag ett dåligt besked vilket leder till att vi får lämna blommorna hemma igen.
Jag blir väldigt ledsen men försöker hålla inne med mina känslor så vi kunde fira julen som vanligt hemma hos mina föräldrar.
Ja det gick väl bra trots allt.
Men det var inte lätt kan jag säga.

Och sedan saknar jag våran samanhållning.
Vart har den tagit vägen?
Ska man inte äta tillsammans och sedan sitta en stund och bara ha det bra?
Nej inte hos oss iaf, då går alla en efter en.
Ena ligger i sängen och kollar på tv och en annan sitter vid datorn och resten sitter framför tv:en.
Sedan blir det presentöppning, då det vart en massa liv ist.
Vi har bara ett barn i familjen och det är Oliver men det märks då inte .
Ena ville att ( tomten ) skulle flytta på sig för att han skulle kolla på tv.
Och en massa liv om att Oliver skulle riva granen.
Nej nu är jag less och det märks nog.

Nästa år firar jag HEMMA.
Och då vill jag ha den mysiga samanhållningen också.
Eller så åker vi till fjällen och hyr en stuga ist.
Joel hatar julen så han bryr sig inte om den heller.
Så det är väl jag som får ta tag i allt.

Hoppas på en bättre jul nästa år!

Nej nu ska jag vila en stund och försöka tänka på annat .

Fortsatt trevlig jul allesammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0