Flygrädsla.nu

Jag är otroligt flygrädd.
Och nu är det ju bara 1 vecka kvar .
Det ända jag tänker på är denna jäkla flygtur !

Kan man inte bara blunda och sedan vara framme utan att flyga?

Rädslan sitter inte bara i flyg utan även i tåg, båt och buss.
Det hela handlar om att jag känner mig så hjälplös och instängd.
Har ju åkt båt mycket, buss och tåg också men när det handlar om längre resor så får jag
panik och då menar jag panik.
Varför ska man lida av detta för?

Har alltid tyckt att det varit jätte jobbigt.
Vill ju utomlands och det snabbaste och säkraste färdmedlet är ju flyg.

Läste att man kunde gå kurser för flygrädsla och sedan få testa flyga en kort tur ,
det hade ju varit perfekt sedan var det garanti att man fick pengarna tillbaka ifall det inte hjälper.
Men kurserna kostade liksom från 8000:- - 10 000:- vilket jag tycker är lite för häftigt med pengar.
Synd för det kan säkert hjälpa dom som har en stor rädsla för detta.


Just nu funderar jag på ( tänk om jag blir så rädd så att jag inte kommer våga flyga hem ? )
Vad gör man då? :O

Vore så skönt om andra kunde dela med sig lite erfarenheter om flyg.






Kommentarer
Postat av: mli

Jag har aldrig någonsin flyge, för att jag inte vågar. Jag känner precis som dig, är livrädd för att inte ha någon kontroll. Åker man tåg osv så kan man ju alltid stanna liksom, man är på marken. Men i luften så finns det inget du kan göra.



Tycker du gör det otroligt bra, att du nu ska flyga. Gosh, näe det skulle jag aldrig klara!! Har satsat in mig på en utlandsresa typ 2011. Någon gång måste jag ju göra det liksom, men näe usch.



Och just som du säger, om man inte vågar flyga hem då? haha. Vafan?! Man är livrädd för att åka dit och så kanske man har oturen att ha en mindre rolig flygtur ner, hur fan ska man då våga flyga hem?! Shit!



Oj nu kanske jag skrämmer upp dig mer! :/



Men iaf så gör du det jävligt bra, dock så har du ju inte flyge än, men har tagit ett väldigt stort steg emot det! Jätte starkt gjort!! Önskar att jag kunde ta de steget, speciellt när jag har en karl

som skulle vilja åka utomlands flera gånger per år.



Och jag har aldrig varit utomlands, de längsta jag har varit är väl typ Tyskland, med bil :P Skulle ju faktiskt vara kul att se hur det är neröver..



Lycka till och än en gång, fan vad du gör det bra!!

2009-08-17 @ 22:43:07
URL: http://mlish.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0