Blir så less!

Jag var arbetslös i 3 veckor, dessa veckor vill jag GÄRNA ha betalt för , när jag sitter och betalar närmare 600:- i mån till facket/a-kassan. Och jag har varit medlem i ett x antal år nu.

Men betala ska man , men när man själv behöver hjälp då jäklar.
Jag skickade in papper till a-kassan ifrån 3 olika företag som jag jobbat åt det senaste året.
Detta skickade jag in i början på jan mån.
I Måndags ca 1,5 mån senare får jag hem 40 olika brev.
Om komplitering på ALLA företagen.
Så nu ska jag skicka iväg allt till företagen för att dom ska komplitera uppgifterna.
Och i sin tur ska dom skicka detta till mig.
Sedan när jag fått allt ska jag skicka iväg detta till a-kassan.
Jag fick 2 VECKOR på mig.....
Dom sitter själva i flera månader , men jag ska få 2 veckor på mig?
Hur ska jag veta att alla dessa företag prioriterar detta direkt?
Skulle inte tro att dom gör det.

Jag får nog känna mig blåst på mina 3 veckor.

Det är tacken för att man är medlem och sitter och betalar MULTUM varje jäkla månad.
Ursäkta mig, men jag blir såååå less.

Om detta skulle komma in i tid, så lär jag väl ändå få vänta i 100 år.

Tur att jag har pengar och att jag fick slutlön , plus lön utav bredbandsbolaget.
Men tänk dom stackarna som inte har ett jobb , eller pengar ?
Hur ska dom klara sig?

Ja jag säger då det.

Kommentarer
Postat av: karla

därför ska man inte vara med i facket;) dom gör ju inget..räcker med a-kassan tycker jag

2011-02-17 @ 18:01:29
URL: http://karlitalatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0