Stockholms trippen!

Först så åkte jag på kurs tidigt på morgonen i Gävle med en annan kille.
Kursen var väl sådär, jag tycker inte om att göra teater framför en massa människor.
Men jobbet är ju bra iaf om man tycker om barn.
Så nu väntar jag på besked ifall jag får det stora ansvaret eller det lilla.

Sedan åkte jag hem och var väl hemma runt 18.00 och då käkade vi lite fort för att sedan åka vidare till Stockholm där Joel skulle på kurs i 2 dagar.
Vi bodde i en lägenhet på gärdet i Stockholm.
Och jag föstår absolut inte att människor betalar miljoner för att bo sådära hemskt.
Till att börja med så finns det ju tusan inga parkeringar , och husen är gamla, lägenheterna 50 tal.
Inget som faller mig i smaken iaf.
Om man ska ha en sådan renoverad lägenhet på ett bra ställe i Stockholms stad så får man nog betala "lite" extra.
Nä nu har jag testat på detta och det är absolut inget för mig.

Om man ska bo i Stockholm så skulle jag nog välja att bo lite utanför stan.

Nog om detta.

Vi klev upp tidigt i tisdags och körde iväg Joel till Liljeholmen .
Sedan så åkte jag och Oliver vidare till skansen.
Svårt att hitta när man inte alls är van.
Parkerade på grönan och dom tog 35:- i tim :S herregud.
Vi betalade iaf för 3 tim och gick vidare till skansen.
Lite folk då vi åkte så tidigt på dagen , men härligt väder fick vi :-)

Oliver tyckte att detta var super roligt :-)
Han sprang runt som någon galning och skulle kolla på alla djur.
Sedan sprang han runt och jagade tuppen som sprang löst.

Efter mycket spring så tog vi en plats på ett fik för att äta lite lunch.
DYRT var ordet.
Så vi delade på 1 pannkaka och en bulle.
190 :- Ja vad säger man?


Vi hade det super mysigt iaf.
Sedan hämtade vi upp Joel kl 17.00 och drog vidare till Kista galleria för att äta lite grekisk mat och sedan kolla på lite kläder.
Joel fick en super snygg skin jacka utav mig.
Han vart så snygg i den.
Sedan så gick jag och klippte mig, medans Joel och Oliver gjorde annat.

Jag ville bara toppa mig och klippa luggen som var alldeles för lång.
Men det slutade med att jag fick super kort hår men luggen lika lång som innan jag kom.
Nu kan jag absolut inte sätta upp mitt hår längre.
Jag som skulle spara lite till innan bröllopet.
Det får bli en hårförlängning.

Sista dagen så vart det en tidig morgon för att Joel skulle vara i Liljeholmen senast 08.30 och innan dess så skulle allt packas och städas i lägenheten.

Men allt gick bra och efter vi släppt av Joel så vart det kungens kurva för lite lek med Oliver.
Vi hittade en rätt stor lekpark ute som vi spenderade lite tid i tillsammans.
Sedan så gick vi in på heron city och lekte på spinners, Oliver och jag var helt ensama och Oliver älskade verkligen detta ställe med all musik , alla lampor och alla spel.
Han fick åka en massa bilar,flygplan m.m och det gillades.
Sista tiden spenderade vi på babyland och toys r us.

Man blir så varm inombords när man ser hur roligt barnen har det.
Och Oliver har varit super glad hela resan och trött  ;)


Här är lite bilder:














Kommentarer
Postat av: ruby och milo

härligt med en bra "semester"! Synd att ni inte ringde när ni skulle till skansen! Vi hade gärna följt med:)

2010-05-06 @ 20:04:42
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: Erika

Ser ut som att Pliver har varit i paradiset! Sa stor och forstandig han ser ut!

2010-05-07 @ 15:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0