Fostrets kön!

Vad tycker alla om detta?

http://st.nu/start/sundsvall/1.1071516

Kommentarer
Postat av: Therese

För mig gör det ingenting att man inte får veta könet. Jag tycker det är bra ur ett genusperspektiv. De föräldrar som får veta att de väntar en flicka gör barnrummet oftast gulligt, gärna rosa och puttenuttiga saker medan om de väntar en pojke blir rummet gärna blått med några coola detaljer.

Visst är det så att föräldrarna inreder rummet utifrån sig själv eftersom barnet har lite svårt att säga sin åsikt, men jag tror att t.ex rummet speglar föräldrarnas förväntningar om barnet.

Visst är det väldigt olika, men det är samtidigt väldigt vanligt att det är så här..

Hoppas du förstår mina tankar :) Vad tycker du om det hela?

2009-05-26 @ 12:32:18
Postat av: Emilie

Helt ok för min del att de nekar också. Det spelar ju ändå ingen roll om det blir en kille eller tjej, får man hoppas att föräldrarna tycker också(om det nu inte är mediciniska aspekter vi talar om). Man får vara nyfiken lite längre kanske men detb lir väl lika för alla då. Sedan finns det förmodligen speciella kliniker kvar dit man kan åka och kolla upp om man nu ändå skulle vilja veta.

2009-05-26 @ 15:41:14
URL: http://floffenskrypin.blogg.se/
Postat av: mli

Jag tycker att det är bra..

2009-05-26 @ 15:47:06
URL: http://mlish.se
Postat av: Tessan å Eddie

Jag tycker det är helt rätt, varför ska man göra abort om man vänta tex en pojke? Blir man inte glad vad det än blir? Så länge barnet är frisk så spela ju könet asbsolut ingen roll. Idiotiskt att göra abort för en sådan sak...

2009-05-27 @ 22:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0