Jag har blivit LURAD.

Gör INTE samma misstag som mig på facebook.

Jag klickade på en länk på facebook där det stod ( personlighetstest ).
Jag skrev i mina uppgifter ( namn och adress ) och idag så fick jag hem 1 räkning på
298:- för detta test :S.

Innan den 14 dec måste den vara bet.
Jag blir så förbannad.

Jag och Joel satt och läste om detta "företag" och dom hade MÅNGA anmälningar då det är ett
BLUFF företag.
Så nu på måndag så måste jag polisanmäla detta och ringa konsumentverket.

Gå INTE in på www.testparadis.se på facebook eller någon annanstans.
Och om ni ser att "företaget" heter Marantana AB så håll er BORTA.



Kommentarer
Postat av: Anna

Vill bara säga att jag har råkat ut för samma sak för bara några dagar sedan. Klickade på spalten till höger på facebook sidan på något som hette psychtest, genomförde testet och fick en räkning på 298 kr i brevlådan några dagar senare. Men så vitt jag vet så har jag inte gått med på att köpa eller beställa något, fanns ingen information om kostnaden överhuvudtaget när jag genomförde testet.

Nu är ärendet polisanmält och jag skickade tillbaka fakturan till Marantana ab där jag skrev att jag bestrider fakturan pga. otillräcklig info och vilseledande uppgifter. En av mina vänner drabbades av samma sak, men valde att betala fakturan.

När jag läste ditt inlägg så blev jag oerhört glad att du har valt att ta striden, det hjälper även oss andra som känner sig lurade. Om tillräckligt många anmäler lyckas vi kanske få bluff företaget på fall. :D

2009-12-11 @ 13:30:59
Postat av: acca

hur har det gått,vad sa polisen?min syster har råkat ut för samma sak och fick en räkning idag på 298:-

2009-12-16 @ 22:42:49
URL: http://acccca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0