Onsdag!

Igår åkte jag och hämtade ut mina nya järntabletter och efter att jag tagit denna så mådde jag verkligen pyton hela dagen, brukar alltid äta kvällsfika men det gick absolut inte ner så då var det bara att sova. Mår fortfarande dåligt och har ont i magen men det brukar jag ha ofta annars också, så det kan ju lika gärna handla om det.
Varför måste järnvärdet sjunka för :( Så sjukt less på detta nu. Man slänger ut hur mycket pengar som hellst på detta också och sedan kan man inte gå ut efter man tagit det. Köper 1 blutsaft i veckan och det blir 400:- i mån ibland mer beror på vart jag köper den, sedan 1 multikvinna i mån och det är 37:- inte så farligt dock men iaf, sedan järntabletterna fexim 249:- och niferexen kostade också lite men har glömt exakt vad dom kostade. Och jag kan inte ens ta skiten :/
Är det meningen att man ska bli skit dålig av detta?
Jag har 6 v kvar enligt beräkningen och jag ligger på 111 kanske lägre nu i blodvärdet, hur ska jag bete mig för att komma upp i blodvärdet om jag inte kan ta dessa tabletter?
Kanske man ska ta blutsaft 30 min innan frukost och 30 min innan middag , sedan till lunchen tar man 1 multikvinna.
Sedan att man försöker så gått man kan med typ leverpastej,broccoli,blodpudding, persilja m.m.
För nu börjar jag bli nojig och nervös..... :/
Någon som haft samma problem typ så får ni gärna komma med tips till lilla mig om hur ni betede er för att lyckas någorlunda......!

Jaja nu har jag skrivit nog om den saken, idag vet jag inte vad jag ska göra men jag ska iaf på gravidyogan och denna gång är den sista gången :( Jag som tyckte om det. Men jag har ju hunnit med några gånger iaf.
Funderar på att försöka dra med Joel och simma någon kväll så man får röra lite på sig, kan ju knappt gå utan att få
ont av denna foglossning men simma gick bra.

Och Jula ringde igår (min arbetsgivare) och frågade om jag ville följa med alla på julbord den 29 Nov och jag vart så glad att dom ringde. Att få träffa alla mina arbetskamrater ska bli riktigt roligt, så längesedan man sågs riktigt. Snart varit sjukskriven i 9 mån så :( Och jag längtar tills jag får komma tillbaka.

Nu har jag skrivit en massa så nu ska jag ta en dusch och se om jag kan piggna på mig lite kanske.
Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!

Läste att du inte klarade av järnpillren, men prata med barnmorskan om Järndropp?? har en väninna som fick det i sin andra graviditet..hon fick de tre ggr.

//Helena

2008-11-12 @ 14:42:08
URL: http://lillbumbin.blogg.se/
Postat av: Frida

Varför kan du inte äta niferex? Blir du förstoppad av det eller?

2008-11-13 @ 15:43:21
URL: http://fridelixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0