Svacka!

Igår kom jag i en "svacka" eller vad man ska kalla det.
Jag började ångra mig att jag tagit på mig dessa 6 veckor med arbete ,
då jag sedan kommer börja arbeta på riktigt den 1 Juni.
Denna tid som är kvar av min ledighet vill jag vara hemma med min son. :/
Men men några veckor kvar och sedan så får jag ta vara på den tid som är kvar.
Får ju en bra lön iaf.

Fast för mig kan inte några pengar i världen mäta sig med att få vara hemma med Oliver.
Men alla behöver ju pengar för att överleva och då måste man arbeta.

Innan jag fick Oliver så tyckte jag det var jätte härligt att jobba, att få ha något att göra.
Men det tycker jag inte längre för nu saknar jag bara honom.
Sedan när man börjar arbeta på riktigt igen så kommer det nog bli bättre efter en stund.

Önskar dock att jag hade "normala" arbetstider och inga helger.
Nu jobbar jag alltid till 19.15 och sedan helger till 17.15.
Vilket innebär att jag är hemma runt 20.00 på kvällarna och då sover ju Oliver.
Sedan när man kliver upp så hinner man bara göra sig klar och gå med honom till dagis innan man börjar igen.
Så jag gruvar mig lite för tiderna, för jag kommer inte få så mycket tid med honom!
Sedan får vi sällan äta familjemiddag tillsammans.
Jag äter på jobbet och Joel och Oliver hemma.


Tiderna jag har nu för eventet är 13.00-20.00 vilket absolut inte heller är så spännande.
Men som sagt man ska vara glad att man har ett jobb så jag ska sluta klaga.
Svårt i dagens läge att ens få ett jobb.
Så jag är glad .
Och jag trivs ju med mitt jobb.
Det är bara tiderna som jag inte är så bekväm med nu när jag har lilleman.


Nog med mitt jobb babbel.....

Nu ska jag leka vidare med Oliver innan jobbet :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0