Månads kostnader!

Måndag hela dagen lång.
Och inget händelserikt händer idag heller.
Nu börjar min förkylning släppa helt ,vilket känns helt underbart.
Jag kan äntligen andas riktigt igen :-)
Oliver ligger och sover , men kommer snart att vakna då han sovit 2 tim redan.
När han vaknar ska jag fortsätta med tvätten och leka lite med honom.
Sedan ska vi ta en promenad innan middagen också.

När Joel slutar jobbet så ska han få vara hemma med Oliver medans jag åker iväg och storhandlar.
Jobbigt att storhandla ensam med barn har jag märkt :P
Går inte lika snabbt då.
Har skrivit en lång lista nu iaf så det lär väl sluta på 2000:- känns det som !
Men skönt att ha en massa hemma.
Senaste storhandlingen slutade på 1600:- men då fick vi mycket saker också.

Här om dagen så satt jag och räknade ihop kostnaderna för mat, hygien, hushållsartiklar och blöjor.
Räknade ut allt mån för mån och vi ligger på runt 3500:- i mån och det tycker jag känns bra.
Vi har ju en hund inräknat i detta också, så billigare än såhär kan det nog inte bli tror jag.

Känns som att jag spenderade mer när jag jobbade och hade mycket mer i lön och då var vi ju bara 2 pers och 1 hund.
Nu är vi en till i familjen men pengarna håller längre.
Så när jag nu börjar att jobba igen så kommer jag fortsätta på samma sätt som nu.
Och spara,spara,spara ist :-)

Vi är duktiga på att spara nu också och mer kommer det bli.
Oliver har mer på sitt sparkonto nu än vad jag hade när jag var 18 år .
Och då har han ju några år kvar !
Känns verkligen jätte bra.

Men nu ska jag göra annat!




Kommentarer
Postat av: sara - alicias mamma & gravid

Vilken fin blogg du har :)

2010-01-26 @ 06:58:03
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0