Jag har köpt en brudklänning :-)

Vi var på hyrutmagazinet i helgen och provade ut kläder och vi hittade kläder till hela familjen.
Min klänning skulle kosta 1800:- att hyra men då fick jag fixa med siden band till knytet bak själv.
Joel och Oliver fick svart frack med vit skjorta .
Super fint :-)

Så då hade vi hyrt kläder till hela familjen.
Klänningen jag skulle ha gick i vitt och ljus rosa.

Men igår så kollade jag runt lite på klänningar och hittade en SÅ fin brudklänning.

Inte så billig men underbart fin.

Så jag köpte den , jag får chansa med storlek.
Annars så får jag sälja den.
Men jag hoppas den passar bra.
Man kan ju justera bak i ryggen.

Nu kunde det ta uppåt 5 veckor att få denna.
Och jag längtar !!

Ibland så måste man chansa och betala lite extra.

Här är bild på den :






Detta var den jag skulle hyra:


Kommentarer
Postat av: Jossan

Ja Henke friade en andra gång på alla hjärtansdag och på midsommarafton(23:e juni det året) gifte vi oss, så drygt 4 månaders planering, haha =P



Anna-Maria är ju jätte bra, Gisela hette vår präst...



Vi körde ju en budget variant då ingen av oss var speciellt intresserad av något storslaget =)

Hår och make fixade min bästa kompis då det är vad hon jobbar med, min mamma var fotograf då det är något hon sysslar med ganska mycket och sedan hade vi engång kameror på alla bord så att gästerna fick fota själva...



All mat gjorde vi också själva med hjälp av mamma och svärmor..

Vart en sommarbuffé med lite olika grejer, både med kött och vegetarisk...



Ja, budgeten blir alltid mer än vad man tänkt, är alltid en massa små saker man kommer på i efterhand, haha...

Vi landade runt 40.000:- tror jag innan det var klart, men då åkte vi inte på någon smekmånad utan vi nöjde oss med en tur till Kolmården då vi ville att Pontus skulle kunna följa med...

2010-02-23 @ 10:00:14
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/
Postat av: mli

Nej hua, jag vill inte hålla på med bruduppsättningar, är för stor press och ansvar. :)



Men Frida holm på Trudes är riktigt bra på uppsättningar, hon jobbar på Trudes i Haga.



http://www.booksy.se/cgi-bin/cuttingedge/treatments.pl?id=1075

2010-02-23 @ 10:44:34
URL: http://mlish.se
Postat av: Jennie & Grodan

jätte fin! Hoppas den nu passar

2010-02-23 @ 12:53:35
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/
Postat av: A-K

Den var finare som du köpte, så det var rätt val tycker jag! Hoppas verkligen den passar.

2010-02-23 @ 13:45:53
URL: http://familjenstengard.blogg.se/
Postat av: A-K

Vad synd att du ska jobba, hade sett fram emot att få träffa dig denna vecka. Och att Elin ska få sin gåvagn. Hon verkligen älskade att gå med Tigers när vi var där. Och nu har hon släppt taget och börjat stå själv några sekunder så det kanske inte är långt kvar tills hon står en längre stund. Men ska vi bestämma att jag kommer på måndag då?

2010-02-23 @ 13:48:56
URL: http://familjenstengard.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!



Såg att du hade skrivit om catering hos Emilie...



Ett tips till, vet inte om ni tänkt på det, men här kommer det:

När vi gifte oss 2008 så beställde vi buffé från Ica, finns olika sorter att välja på. Otroligt mkt mat, fint upplägg och BILLIGT! =)

Vet att Ica Matfors och Ica Kvissleby har den tjänsten, så kolla där om det är intressant! =)



Lycka till med all planering, och grattis till den vackra klänningen! =)

Kram Johanna och Nike

Postat av: karla

min storebrors tjej gör sån där håruppsättning..ska jag höra vad hon tar??

ses snart hoppas jag!!

2010-02-23 @ 19:44:50
URL: http://karlitalatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0