Mycket som hänt!

Jag har glömt bort min blogg lite.
Men ska passa på att uppdatera nu.

Oliver lär sig nya saker varje dag, man blir så varm i hjärtat.
Nya ord ploppar ur munnen hela tiden.
Han kan gå på pottan.
Om han är törstig, hungrig, kissnödig m.m så säger han till, han är jätte duktig på att visa både med ord och kroppsspråk.
Han älskar att dansa, han springer och slår på musiken själv och skruvar upp volymen.

Vart tar tiden vägen?

 

Annars så har jag varit sjuk i närmare 3 veckor, magsjuk...... Detta är det värsta jag varit med om. När jag och min kollega var i Östersund så fick vi i oss parasiten. Då visste dom inte detta , som dom vet idag om dricksvattnet. Kollegan vart sjuk i några dagar. Och jag vart dålig super länge. Åkte in och ut från både vårdcentral och akut. Jag fick inte behålla det jag åt. Jag rasade 10 kg. Jag bodde hos mina föräldrar i 1 vecka. Jag kunde inte ta hand om stackars Oliver.
Nu har jag lyckats smittat min mamma ist. Så nu har hon haft detta i 1 vecka.
Så nu håller vi oss därifrån. Vill INTE ha detta igen.. huuuuaa... Men nu mår jag bra igen , sedan 4 dagar tillbaka :-) Wiiiiee.

Nu är Oliver sjuk dock. Han hostar så han kräks. Så han är hemma ifrån dagis. Feber,hosta och ont åt öronen.

Så jag är hemma och vabbar. Mitt jobb kann INTE vara glada på mig nu iaf.

Under tiden jag varit sjuk så har det hänt massor på jobbet.
Min kollega har blivit chef. Min chef Linda har slutat. 2 st har sagt upp sig .
Och nu är jag ensam i Sundsvall kvar :S

Mitt i allt elände så gick min Farmor bort för 1,5 vecka sedan :( En enorm saknad. Tror jag består utav otur.

Hoppas år 2011 blir kanon. Och att vi får vara friska den större delen :-) Hellst hela året!

 

Här bjuder jag på några bilder.

 


Kommentarer
Postat av: ruby, milo och magen

inte lite otur! hoppas turen vänder snart . Blir inte oliver snart 2? :)

Kramar

2010-12-06 @ 15:39:18
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: ruby, milo och magen

jo visst är det snart:) På onsdag ska jag göra kejsarsnitt! Så 1½ dagar kvar som 1-barnsmamma :)

2010-12-06 @ 19:24:57
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: ruby, milo och magen

Ja verkligen:)

Jo för förlossningen med Milo skrämmde upp mig totalt då han fastnade rätt ordentligt så de fick slita ut honom så ja gick sönder helt totalt och knappt kunde gå på toa på 5 månader. Sex kunde vi ha igen som var smärtsamt som fan efter 9 månader. Så jag vill inte vara med om det igen:P

2010-12-06 @ 22:44:06
URL: http://rubykanoby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0