Funderingar!

Idag har jag och Oliver spenderat tid ute i birsta för att fika med Sophie, riktigt trevligt har det varit!
Vid 16.00 så åkte vi vidare till berners för Joel ville bjuda oss på ännu mer fika.
Kom hem runt 17.00 och då blev det lite snabb lagad mat, korv med pommes, för att sedan åka till birsta igen, då Joel skulle handla något till bilen.
När vi kom hem så somnade Oliver som en stock, stackarn har varit i farten hela dagen.
Men han är glad iaf ! :-)

Nu har jag suttit i soffan och bara tagit det lungt i min ensamhet, kollat på den unga överklassen och bara myst.
Joel är hos Erik och kikar på film.
Tänkte snart kika på fångarna på fortet hade jag tänkt och kanske försöka sova.


Imorgon så ska Karla,Peter och Theodore komma hit för att äta och umgås, ska bli riktigt trevligt.
Så roligt med besök!

_______________________________________________________________________________________


Jag har gått och grubblat en längre tid på kosthållning,träning,mina kroppsliga problem m.m.
Och jag måste verkligen ta tag i detta, jag måste börja äta lite nyttigare, träna på något sätt och ta hand om mig själv.
Går åt skogen varje gång jag försöker.

Jag har ju problem med min tjocktarm och har haft sedan 11 års ålder , detta har blivit värre med åren och jag tänker inte gå in på detaljer, men jag ska iaf vara noga med maten för att slippa må dåligt.
Och tiderna för mat är också super viktigt.
Varje gång jag börjar må JÄTTE dåligt så säger jag ( nu tänker jag aldrig äta skräpmat , eller slarva med tider )
Men några dagar senare så är man där iaf.
En ond cirkel kan man säga.

+ att jag fortfarande har foglossning efter Oliver, blir samma sak där, jag lyfter och sliter sedan får jag så ont så jag gråter och då säger jag ( aldrig mer ) men sedan är man tillbaka på ruta 1 igen.

Blää för detta!

Om ni har tips/ideer för att komma ur denna onda cirkel så får ni gärna skriva en rad eller två!
Det skulle vara väldigt tacksamt.

Kanske man ska lägga upp ett schema för kost och träning ?

Nu ska jag dricka lite vatten och lägga mig ner.

Godnatt alla!

Kommentarer
Postat av: ruby,milo och magen

hehe ja känner igen mig i dedär. Jag tror mkt på att göra ett kostschema eller skriva matdagbok. oavsett om man vill gå ner i vikt eller bara få ett sundare liv är det bra att ha kontroll över det man äter och kan se över dagen precis vad man har ätit och gjort och på så sätt se ett tydligt mönster och när man kan unna sig saker osv. Sen tror ja man ska sätta 1 datum att från och med tex. 3e september ska ja ändra min livsstil så man får ladda mentalt inför sin föränding:)

2010-08-26 @ 09:34:54
URL: http://rubykanoby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0