Ny dag!

Joel har för en liten stund sedan åkt till Karla för att övningsköra lite med henne innan hennes körlektion som han också ska vara med på.
Jag och Oliver är färdiga för att åka till mina föräldrar för att hjälpa dom med lite saker.
Kommer säkert ta en stund så har fixat lunch till oss alla.
Och ikväll har jag denna roliga tvättstuga :/ 19 - 23.
Måste röja här hemma också.
Blir så fort skitigt när man har barn och hund.
Städar ju lite varje dag sedan blir det säkert 2 st storstädningar i veckan.
Phuuu....
Ska ta och gå i strejk någon dag och bara slöa i soffan med Oliver och absolut inte planera något.
Man funderar varje dag, kommer jag hinna handla mat?, kommer jag hinna städa?, kommer jag hinna laga mat?,kommer jag hinna fixa iordning mig själv?, kommer jag hinna gå promenader med Thea?
Dagarna är ju redan fulla med att hålla koll på Oliver så han inte gör något tokigt här hemma.
Sällan jag kommer iväg för att hitta på något med andra faktist när jag har dessa tankar i skallen.
Jag vill ju ha maten klar, städat, handlat, Oliver fixad, jag fixad, Thea fixad innan Joel kommer hem ifrån jobbet 16-17 på dagarna.
Han har ju jobbat, då måste ju jag sköta allt här hemma.
Vet redan att han vägrar storhandla , så sånt måste jag göra när han är på jobbet för att vi ska ha någon mat här hemma.
Och när han kommer hem vill han vila.

Tänkt när man bodde hemma vad bortskämd man var?
Städat, tvättat, maten klar m.m.

Nu får man se hur ens egna föräldrar har haft det.

Jag klagar väl inte heller för jag har ju världens underbaraste familj .
Men visst finns det både negativa och posetiva saker med familjelivet.
Det är ju ingen dans på rosor.

Nej nu ska jag vidare till mamma och pappa så jag hinner med mig här hemma sedan.

Trevlig dag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0