Britax vigour 4+

Kan börja med att det givetvis är mitt fel att han ramlade ur vagnen, för jag skulle aldrig låta han sova där
från början.

Men denna vagn vi använder är väldigt raplig, för en vagn som kostar närmare 5000:- ( sittvagn ), så ska den väl funka bra tycker man!
Denna vagn valde babyproffsen åt oss när Oliver var 3 mån för att den hade flera olika lägen.
Men bara efter någon vecka så fanns det bara helt sitt och helt liggläge på den.
Så vi gick tillbaka med den, och tillslut så fick vi en ny.
Men sedan så sa dom att ifall det händer igen så får vi ingen ny, för då finns det bara 2 lägen på den. :S
Fast det var ju dom ifrån början som sa att det fanns flera lägen på den.

Ja iallafall så är denna vagn väldigt osäker.
När jag var på ica maxi för ett tag sedan så satt Oliver i vagnen och sedan hade jag ju även skötväskan på den, och när jag skulle plocka frukt så håller vagnen på att tippa framåt .
Jag sprang dit och fick hålla i vagnen konstant hela tiden.
Bara Oliver sitter i sittläget på vagnen så vill den tippa.
Och bara du hänger skötväskan på den så vill den tippa.

Så vi ringde babyproffsen igår och pratade med dom.
Till svar på våra frågor fick vi:

Man ska inte ha en skötväska på vagnen.
Barnet får inte sitta i vagnen.

Fast det är ju igentligen en sittvagn?
Vi vart så arga och sa till dom att kontakta britax för att ta tillbaka denna vagn.

Så idag kommer vi få svar ifrån dom.

Tror inte att dom tar tillbaka den, men jag/vi kommer givetvis inte ge oss.

Klart han måste kunna sitta i en sittvagn och ha en skötväska med sig.

Vad tycker ni andra om detta
?


Bild lånad!!

Kommentarer
Postat av: sofia

Va sjukt sagt utav dom tycker jag!

Klart han ska kunna sitta i vagnen och dom ska verkligen ta tillbaka vagnen och inte sälja den fall den är så dålig i skicket!



2009-10-09 @ 13:49:02
URL: http://sarasofiawistrom.blogg.se/
Postat av: Ruby och Milo

men shit! det låter ju helt jävla sjukt! de kan ju inte säga en sak och mena en annan! bra att ni inte ger er! ni ska få en ny vagn elelr penar tillbaka självklart!!!!!!!

hoppas lillen har repat sig!

2009-10-09 @ 13:49:34
Postat av: Tessan å Eddie

Men herregug vilka idioter. Klart ni ska få lämna tillbaka vagnen.

De är inte ditt fel, sånt kan absolut hända vem som helst.

trevlig helg

2009-10-09 @ 20:05:00
URL: http://mammatessan.blogg.se/
Postat av: Frida

Stå på er !!!!

Själklart skall man kunna sitta i en sittvagn !!!!!



Har hört folk som haft problem med dem förr.. så stå p er !!!!!

2009-10-09 @ 20:09:04
URL: http://phridan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0