Akuten!

Nu har vi precis kommit hem ifrån akuten.
Igår så kom vi hem runt 16.00 ifrån mina föräldrar och Oliver somnade i vagnen och hade inte sovit något sedan 8 på morgonen så jag lät honom sova kvar en stund.
Medans han sov så fixade jag iordning maten till mig,Joel,Sofia och Oliver som skulle vara klar runt halv 6.
Joel ringer mig och berättar att han är påväg hem och under detta samtal så hör jag ett pang jag kastar telefonen och skriker, Oliver ligger på golvet och blöder massor.
Jag tar upp Oliver , säger till Joel att komma hem nu och sedan ringer jag min mamma och dom kommer också direkt.
Jag sitter på golvet med Oliver som bara blöder och skriker.
Tror jag hamnade i någon chock.
Vi åker fort till akuten och Oliver skriker konstant.
Han får komma in direkt och 3 st kollar på honom.
Det var ingen fara med honom sa dom, han hade ont och därför skriker han.
Och enligt dom var det bra att han skrek så han kunde berätta att han hade ont.
2 st framtänder var lösa, sår på hakan, bula i pannan.
Jag ville bara gå under!
Detta hände igår runt 17.10 och vi fick stanna kvar över natten.
Oliver hade ätit lunch 12.00 på dagen och när vi kom på rummet var kl 19.00 och vi hade ingen mat med oss.
Joel kom med nan men han kunde inte äta på sked, ur flaska eller ur pip mugg. Han bara skrek.
Han måste ha jätte ont :*(.
Till slut så kom sköterskan med glass åt honom och han åt 2 st sådana iaf.
Bättre det än ingenting.
Kylde säkert ner ganska skönt.
Efter han fick en värktablett vid 22.00 så somnade lillgubben.
Han vaknade till och från inatt och grinade men sedan så somnade han om.
Antingen så hade han ont eller så hade han mardrömmar.

Vi klev sedan upp när Oliver vaknade helt kl 07.20.
Jag har knappt sovit något för jag har haft sådana skuld känslor och varit så orolig.
Nu är jag helt slut.
Oliver sover nu i sin egen säng.

Ja just nu känner jag mig som världens sämsta mamma.
Men hoppas det går över.

När läkaren skrev ut oss idag så kollade han på Oliver innan och han var uppsväld i tandköttet ( svart och blått var det ) och intryckt.
Men det var förmodligen ingen fara men vi skulle hålla koll på honom så han inte får någon infektion.
Nu ska han få flyttande mat och värktabletter några dagar.







Kommentarer
Postat av: sofia

Du är ingen värdelös mamma Karoline! <3

Du är en underbar mamma och Oliver är jätte stolt för att få ha just dig som sin mamma , det tror jag. :) Tycke så synd om lill stackarn som gjorde sig illa så ju .. Huuga.. :/ Men som läkarna sade att det var ju ett gott tecken att han skrek och grät och det måste ju kännas skönt att höra, eller hur ! :) Vi ses någon dag .. KRAM PÅ ER !

2009-10-08 @ 11:23:26
URL: http://sarasofiawistrom.blogg.se/
Postat av: mli

Men hua lillgubben då! Sikken tur att det gick så "bra" som det gjorde ändå!



Jag vet precis hur du känner! Men du är ingen dålig mamma, dessa saker sker, oavsett, det kan hända den bästa!



2009-10-08 @ 12:34:03
URL: http://mlish.se
Postat av: Emilie

Huga, stackars er! Men ha inga skuldkänslor, det går så fort att de gör illa sig, man hinner inte vara med överallt hur gärna man än vill och alla gör vi misstag! Tur att han mår bra efter omständigheterna i alla fall, ibland får man vara glad för att det inte blev värre! Kram till er båda!

2009-10-08 @ 16:55:04
URL: http://floffenskrypin.blogg.se/
Postat av: ruby o milo

det händer alla! vissa gör sig bara mer illa än andra! du ska inte ha ngra skuldkänslor! sådant som kan hända! hoppas han kryar på sig snabbt:)

2009-10-08 @ 17:15:31
Postat av: Tessan å Eddie

Nej nej nej du är ingen dålig mamma, det där kan hända precis vem som helst.

Men förstår hur du känner dig, men detta kan hända drottningen och ja som sagt vem som helst.

Allt gick ju bra iallafall och tur är de.

Nu får han vila och krya på sig =)

2009-10-08 @ 22:00:56
URL: http://mammatessan.blogg.se/
Postat av: kikki

åh vad jobbigt :/ men man får nog tyvärr räkna med att det händer olyckor även om man gör allt för att det INTE ska hända :) hoppas han blir helt bra snart =)

2009-10-09 @ 09:08:01
URL: http://kikkiiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0