Lapp på bordet!

Idag fick jag sova tills Joel ringde 08.40 och väckte oss.
Då vart det frukost för mig och Oliver.
Idag har vi byt däck på bilen så vi åker säkert nu när det börjar bli halt ute.
Nu sitter jag och väntar på samtalet om värderingen.
Hoppas , hoppas, hoppas säger jag bara :-)

Igår var jag även och storhandlade , ska börja skriva vecko scheman på matlagning.
Då slipper det bli så mycket snabb mat och skräp.

:Spagetti och köttfärssås.
:Kålpudding och potatis.
:Kycklingwok.
:Tagatelli med lax.
:Sprödbakad torsk med potatis.
:Fläskpannkaka.
:Pyttipanna med ägg.
:Kokad torsk med potatis och vitsås.

Detta blir maten i 8 dagar nu.
Annars brukar jag alltid stå i sista minuten och kolla efter mat och då blir det oftast alltid snabbmat.
Fast jag älskar att laga mat, trots det blir det ofta skit mat.
Det har väl med hungern att göra antar jag.

När jag kom upp imorrse så låg det ett lapp på bordet av Joel och det är nog första gången,
gissa om jag blev glad?
Jag vart jätte glad :-)
Den lilla lappen fick mig på så bra humör.
Tänk vad små grejer kan göra?

Snart matlagning och sedan blir det träning igen :-)


Trevlig Tisdag.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0