Dopet!

Idag var den stora dagen för Oliver, kl 16 så döptes han i Alnö gamla kyrka.
Och efter detta så fikade vi i lokalen vid oss på Malmövägen.
Dopet i kyrkan blev nästan som vi tänkt oss iaf och det var väldigt fint !
Först vart det en psalm som vi valt ut sedan så pratade prästen lite och efter det så fyllde Olivers
Mormor på vatten i dopfunten, sedan så läste faddrarna Erika och Angelica en dikt för deras gudbarn.
Mer psalmer och prat plus att Oliver fick vatten på huvudet :-)
Efter detta så läste Felicia och Elin upp låten som dom egenligen skulle sjunga som en dikt, för
hon som skulle spela till den tyckte att vi skulle strunta i den tyvärr och det var den finaste låten som jag valt :/
Men den blev ju upp läst iaf :-)
Sedan så sjöng jag och min lillasyster Felicia det vackraste för alla.
Allt vart väldigt lyckat och jag är jätte nöjd.

Vi bjöd på smörgåstårta och fika till alla som kunde fika efter dopet sedan så öppnade vi alla fina presenter
som Oliver fått av alla.
Vi gav bort en varsin itala skål till faddrarna Erika och Angelica också som tack.

Vill tacka alla JÄTTE mycket för denna dag :-)

Då inte vi fick några bilder pga. inte laddat batteri :-( så kan jag inte ladda upp några nu.
Men ska få lite bilder av andra imorgon så då lägger jag in.
Johan filmade hela dopet iaf med våran filmkamera och det känns super skoj :-)

Godnatt alla!!


Kommentarer
Postat av: Angelica Eriksson

Dopet var jättefint och Oliver var lika underbart glad och go som vanligt....



Det är bara att hojjta om du vill ha dom korten Christoffer tog ifrån kyrkan, Så skickar jag dom på mommanga.



Puss & Kram

2009-05-24 @ 00:16:22
Postat av: Angelica Eriksson

http://www.asos.com/Bob-Blossom/Bob-Blossom-The-Boss-Gift-Set/Prod/pgeproduct.aspx?iid=567157&cid=7473&sh=0&pge=0&pgesize=-1&sort=-1&clr=Vintage+Blue%2fNavy



Den där skulle lillfisen haft=)

Fanns mkt fint...men tyvärr kostar det därefter.

2009-05-24 @ 00:21:25
Postat av: mli

Härligt att höra att dopet vart lyckat :) Det var det för oss också!



Men det är faktiskt skönt att det är "överstökat" ;)

2009-05-24 @ 00:32:47
URL: http://mlish.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0