Mvc besöket.

Mvc besöket gick bra, blodtrycket var på 100/70, blodvärdet på 111 , kurvan låg på 32 och den följer linjen fortfarande och lillhjärtat på 142. Järnet hade gått ner igen så jag måste kämpa på för att komma upp till minst 115 iaf sa hon. Om kurvan kommer att fortsätta som den gör så kommer han väga runt 3300-3500 och vara runt 49-50 cm lång. Så jag är nöjd :) Men järnet kunde ju varit bättre dock men jag får kämpa på dom sista veckorna bara.
Om någon mamma eller blivande mamma läser detta och har något tips på detta med järnet så får ni gärna komma med tips till mig :)

Kommentarer
Postat av: Helena

jag hade väldigt lågt järnvärde med båda flickorna så ja åt järntabletter + mkt broccoli även om ja inte gillar de så mkt,men de gav bättre järnvärde..

Sen drick mjölk,ät blodpudding m.m..även om ja själv inte klarar av att äta blodpudding..

lycka till..

//Helena Tvåbarnsmamma

2008-11-05 @ 13:51:10
URL: http://lillbumbin.blogg.se/
Postat av: karla

hej=) ne vi har ingen aning så det ska bli spännandet =)

2008-11-05 @ 14:25:06
URL: http://karlitalatina.blogg.se/
Postat av: karla

tack=) när har du bf?=)

2008-11-05 @ 14:35:42
Postat av: Helena

Hej och tack så mkt..

Jag låg till väldigt bra järnvärdet när ja fick mina flickor..vår första dotter kom på bf dagen och vår andra dotter kom dagen före och båda ggrna låg ja två dagar innan på 118 jag hade legat mellan 109-112 innan ja fick iaf upp de till 118 med älsta..med yngsta hade ja som lägst 110 och på slutet hade ja 121.

tycker du gör det bra,vet hur jobbigt de är med att försöka ligga så bra som möjligt som barnmoskan blir å man blir väldigt fokuserad på det även på slutet..Tabletterna ger oftast trög mage men drick mkt mkt vatten så ska de gå..ja drack 2½ liter per dag för att inte få trög mage=/..

Men alla klarar de ju inte..

De var så lite så,hjälper gärna till=)

//Helena

2008-11-05 @ 15:20:40
URL: http://lillbumbin.blogg.se/
Postat av: karla

okej=) kul:D det ska bli så spännandet =)

2008-11-05 @ 20:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0